اینفوگرافیک ( داده نمایی ) در طراحی وب سایت چیست ؟

اینفوگرافیک   اینفوگرافیک ( داده نمایی ) به مجموعه روش هایی گفته می شود که در آن اطلاعات از صورت ارقام و اعداد به شکل گرافیکی در اختیار کاربر قرار می گیرد که این امر باعث می شود اطلاعات سنگین و خسته کننده خود را به روش جذاب و زیبا به نمایش بگذارند. در کل این شکل از طراحی وب سایت به دلیل کاربر پسند بودن می تواند باعث افزایش ترافیک و بازدید سایت شوند.
در اینفوگرافیک ( داده نمایی ) یکسری قوانین وجود دارد که انتظار می رود طراحان سایت آنها را رعایت کنند :

رنگ مهمترین عامل درهر طراحی است پس طراحان باید قبل از شروع طیف رنگ خود را مشخص کنند ( از مقاله قبلی ما کمک بگیرید !)
در این روش نمودار ها حرف اول را میزنند پس قبل از شروع نوع اطلاعات خود را خوب تحیل کنید . به عنوان مثال برای یکسری اطلاعات محدود از نمودار دایره ای استفاده کنید ( مثل تعداد شماره موبایل های همراه اول و ایرانسل در یک مجموعه ) چون اگر طیف پارامتر های این نوع نمودار زیاد شود از قابلیت خوانایی آن کم می شود و تاثیر منفی دارد و یا اطلاعات شکسته را بهتر است از نمودار مستطیلی استفاده کنید ( مثل تعداد گروه سنی افراد ثبت نام کرده در سایت ) و برای ارزیابی اطلاعات پیوسته از نمودار خطی استفاده کنید ( مثل نمودار رشد ارزش دلار در یک سال )
لازم به ذکر است برای نخستین بار در کتاب « اطلس سیاسی و تجاری » نوشته ویلیام سیلوستر از تکنیک های انفوگرافیک ( داده نمایی ) استفاده شده است . این کتاب توسط هیستوگرام ها و نمودارهای میله ای اقتصاد انگلستان در سده 18 را توضیح داده است.










برگشت

...هنـوز نظـری داده نشـده اسـت

پـاسـخ

موارد اجبـاری : نـام
نمایش داده نخواهد شـد موارد اجبـاری : ایـمیـل
: وب سـایـت
موارد اجبـاری : کد امنیتی
موارد اجبـاری : نـظــر


«تمامي فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است»