اشتباه های رایج در طراحی وب سایت

اشتباه  های رایج در طراحی وب سایت اشتباه های رایج در طراحی وب سایت
آیا تا حالا شده به این موضوع فکر کنید که ممکن است طراحی سایت شما آزار دهنده باشد و احساس خیلی بدی در  ببنندگان ایجاد کند به شکلی که پس از یکبار مشاهده سایت دیگر به سایت شما بر نگردد ؟ جهت به جواب رسیدن این پرسش باید این مقاله را مطالعه کنید.
در پی وب گردی هایی که داشتم به وب سایتی برخوردم که گویا تازه هم طراحی شده بود طراحی گرافیکی خیلی جالبی داشت یک سربرگ بسیار زیبا فلش برای آن طراحی شده بود و در آن فایل فلش صدا هم به کار رفته بود در نگاه اول هر ببیننده ای محو این سر برگ می شد در داخل سایت و قسمت های مختلف هم المان های گرافیکی زیادی به کار رفته بود ولی بعد از دیدن صفحه اول و رفتن به یک صفحه دیگه متوجه شدم تمام اون افکت های سر برگ و صدای آن دوباره از نو شروع شد و هر باری که صفحه ای را باز میکردم این قضیه تکرار میشد تا حتی که از اون طرح زیبا کاملا بیزار شدم و بدون توجه به بقیه قسمت های سایت صفحه مرور گر را بستم!
سوالی که بعد از دیدن این سایت به ذهنم رسید این بود که : آیا لزومی دارد با تلاش های بسیار طرحی را خلق کنیم که در عمل بجای افزایش بازید سایت ما باعث آزاد ببینده شود ؟
قطعا جواب همه به این سوال منفی است . ولی باید با نگاهی دقیق بررسی کنیم که چه عناصری در سایت ممکنه باعث آزار ببینده شود ؟ من با کمی بررسی 4 مورد را لیست کرده ام که شاید بازهم وجود داشته باشد :

  1. قطعا یکی از موارد آزار دهنده سایت میتوند موسیقی و صدای پیش زمینه باشد ! اگر سایت شما جز سایت های رادیو آنلاین نیست  هیچ لزومی ندارد که در پیش زمینه سایت شما یک موسیقی به بیننده تحمیل شود ! این صدا که ببینده در انتخاب آن هیچ نقشی ندارد می تواند یکی از بدترین و اشتباه ترین کارهای یک طراح باشد.
  2. دومین مورد باز شدن پنجره های اتوماتیک یا به استلاح پاپ آپ (pop Up ) می باشد که نا آگاهانه از ببینده و در حین کلیک کردن بیننده بر روی دکمه هایی مثل : دانلود ، ارسال مطلب ، ثبت نام و یا هر قسمت دیگرسایت باز میشود یکی دیگر از اشتباهات طراحان وب می باشد که به نوعی در بعضی از آنها شعور و اختیار  بیننده را زیر سوال می برد و به بیننده به چشم یک دستگاه باز کننده صفحات وب نگاه میشود و وب مستر فقط قصد کسب درآمد ناچیزی از باز شدن آن صفحه دارد.
  3. تبلیغات زیاد در صفحه به شکلی که سایت را از هدف کلی و تخصصی بودن خارج کند و باعث شود ببینده ای که به قصد پیدا کردن موضوعی خاص وارد سایت شما شود در کمتر از 5 ثانیه به سایت دیگری رفته  و کلا روند ذهنی ببینده تغییر کند .
  4. استفاده از فونت های بزرگ ، مطالب طولانی و تومار مانند و عکس های حجیم با سایز هایی بیشتر از استایل سایت . این 3 مورد از نظر من همگی به یک میزان می توانند آزار دهنده باشند به همین دلیل در یک دسته قرار دادم که توضیحی در خصوص آنها نیاز نیست و تیتر گویای همه چیز می باشد.
برگشت

...هنـوز نظـری داده نشـده اسـت

پـاسـخ

موارد اجبـاری : نـام
نمایش داده نخواهد شـد موارد اجبـاری : ایـمیـل
: وب سـایـت
موارد اجبـاری : کد امنیتی
موارد اجبـاری : نـظــر


«تمامي فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است»