قدرت بازاریابی پیامکی در چیست ؟

در بازاریابی یک اصل وجود دارد آن هم جذب توجه مشتری احتمالی به سمت محصولات و جلب آنها به خرید و پرداخت پول بابت آن محصولات است . یکی از روشهایی که می تواند این امر را کمی ساده تر کند استفاده از پیامک می باشد ، قدرت نفوذ و تأثیر گذاری این روش به حد باورنکردنی زیاد است تا حدی که امروزه به یکی از کارآمدترین و پرکاربرد ترین روش های اثر بخش در جذب مشتری تبدیل شده است .
در بازاریابی پیامکی یکسری اصول برای کارآمد تر کردن این روش وجود دارد که من به شکل خلاصه به بعضی از آنها اشاره می کنم :
1. همیشه قبل از اینکه اقدام به ارسال پیامک کنید اول باید بطور واضح و دقیق و مشخص تعیین کنید که پیامکی که قصد ارسال آنرا دارید باید به جامعه هدفی ارسال شود و چه افرادی مشتری بلقوه شما هستند که با این پیامک توانایی خرید از شما را خواهند داشت .
2. بررسی کنید که محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید مخاطب عام دارد یا خاص و یا اینکه محصول شما به کار چه قشر از مردم می خورد ؟ آیا محصول شما مربوط به جنسیت خاصی است ؟
3. متن پیامک شما نباید فقط یک محصول را معرفی کند و یا توضیحی از قیمت و یا کارایی آن باشد ، همانطور که میدانید رقبای شما زیاد هستند پس با یک متن معمولی نمیتوانید با آنها رقابت کنید متن شما باید به ویژگی های خاصی از محصول شما را که رقبای شما از آن ضعیف هستند اشاره کند .
4. به کلماتی که برای متن پیامک استفاده میکنید دقت کنید. این کلمات باید برای مخاطب شما، یعنی مشتریان بالقوه و احتمالی ، جذابیت داشته باشد ، و از طرف دیگر برایشان قابل فهم و ساده باشد. یعنی نیاز نباشد برای درک منظور شما از پیامک، به فرهنگ لغات مراجعه کنند! بنابراین از کلماتی استفاده کنید که هم جالب توجه باشند، هم دارای روح و احساس و حس صمیمیت و در عین حال کنجکاو کننده و ترجیحاً محاوره ای باشند. نوع لحن و کلام شما، نقش تعیین کننده ای در اثرگذاری بر مشتری و جلب توجه او دارد.
5. حتما شماره های تماس های ورودی (پس از ارسال پیامک ها) را بطور دقیق و مرتب ثبت کنید. (به چه علت ؟ ) به این دلیل که طبق آمار و تحقیقات و بررسی های انجام شده، در فاصله ی زمانی 3 تا 4 ماه، حداقل 10 درصد از تماس های ورودی و در بهترین حالت و شرایط ممکن، حدود 80 درصد از این تماس ها به فروش منجر میشوند. بنابراین بعد از ثبت این شماره های ورودی، در ماه حداقل 2 و حداکثر 3 پیامک به آنها ارسال کنید و از نتایج این پیگیری شگفت زده شوید!
6. هیچ وقت در متن پیامک خود داستان ننویسید ! حوصله ی مخاطب و مشتری احتمالی تان را سر نبرید و از عبارات و جملاتی استفاده نکنید که در او نگرانی و احساس منفی یا بدبینانه ایجاد کنید. نوشته ی شما نباید مبهم، شک برانگیز و مرموز باشد. نباید از عباراتی استفاده کنید که او را عصبی کنید و از خواندنِ ادامه ی متن پیامک منصرف و زده اش کنید. هر حرف و پیام و توضیحی دارید، در یک پیامک 2 قسمتی یا نهایتاً 3 قسمتی بیان کنید، نه بیشتر. با رعایت تمامی این موارد میتوانید اطمینان داشته باشید که متن پیامک تان تر و تمیز و مناسب است.
7. رای اینکه بیشترین بازدهی و نتیجه را بدست بیاورید ترجیحاً در طول روز از ساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر و از 4 عصر تا 8 شب ارسال پیامک خود را تنظیم کنید. به اوقات کار و فراغت زندگی مردم احترام بگذارید. پیامک اگر در ساعات استراحت یا مشغله ی کاریِ مخاطب تان ارسال شود، نه تنها او را جذب نمیکند، بلکه باعث مزاحمت برای او و برانگیختنِ اعتراض و نارضایتیِ او خواهد شد و این یعنی هدر رفتن تمام هزینه ها و زحمت های شما.
8. در هر سری ارسال پیامک، اطلاعاتِ جدیدی درباره ی مزایا و امتیازات و ویژگی های خاص محصول خود ارائه کنید. از فریبکاری، بزرگنمایی، خودنمایی، حاشیه پردازی و عبارات بی مورد در متن پیامک خودداری کنید. روی مشتریان بالقوه و احتمالی تان که فکر میکنید تمایل بیشتری دارند بابتِ کالا یا خدمات شما پول بپردازند تمرکز کنید و با تکرار این نکته که با خرید از شما ازچه منافع و امتیازاتی برخوردار میشوند آنها را به سمت سفارش دادن یا خرید محصولتان هدایت و تشویق کنید.
9. اگر قصد دارید فقط یکبار از طریق پیامک جذب مشتری کنید توصیه میکنیم با این اشتباه، وقت و هزینه ی خود را تلف نکنید، زیرا نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. پیامک یک روزه و محدود مثل این است که مغازه ای را فقط یک روز در خیابان یا محله ای دایر کنید. بدون شک نمیتوانید بازار مطلوب و مشتریان همیشگی و وفاداری داشته باشید. در این روش، موفقیت نصیب کسی میشود که با اصول بازاریابی پیامکی به خوبی آشنا باشد و بر اساس آن برنامه ریزی و عمل کند، نه اینکه مقطعی و حساب نشده پیامکی را با صرف هزینه ی قابل توجهی به عده ای ارسال کند که بدون شک نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

قدرت بازاریابی پیامکی در چیست ؟
برگشت

1 نـظـرات

پـاسـخ

موارد اجبـاری : نـام
نمایش داده نخواهد شـد موارد اجبـاری : ایـمیـل
: وب سـایـت
موارد اجبـاری : کد امنیتی
موارد اجبـاری : نـظــر


«تمامي فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است»